AKCIJA HIDRO IZOLACIJE !!! POPUST 20 %

AKCIJA HIDRO IZOLACIJE !!! POPUST 20 %

posted in: Novosti | 0

DA LI STE ZNALI ?

1. Šta je bitumen?

Bitumen predstavlja derivat nafte. U pitanju je crna, lepljiva tečnost, slična katranu. Da bi bio u tečnom stanju, mora se podgrejati na visokim temperaturama. Predstavlja izuzetno efikasnu hidroizolaciju protiv vode i valge iz tla i kao takav svojim svojstvima ne šteti okolini.

2. Zašto se još uvek koristi hidroizolacija na bitumenskim osnovama?

  • dugogodišnja pozitivna iskustva sa bitumenom kao građevinskim materijalom, koji su još pre nekoliko hiljada godina upotrebljavalji Sumerci i Vavilonci
  • pravilnim izborom i ugradnjom proizvoda od bitumena, može se očekivati izuzetno dug vek trajanja objekta
  • pouzdanost nepropuštanja vode i vlage čak i nakon nekoliko decenija
  • trajnost bitumena,  čak i pod ekstremnim uslovima (visoke temperature, ciklične promene, pritisci ….)
  • jednostavna i brza ugradnja sa niskom upotrebom energije,
  • ekološki prihvatljiv – nije štetan za okolinu,
  • nije kancerogen i ne zagađuje vode

 

3. Koja je osnovna podela bitumenskih traka?

Bitumenske trake se dele prema:

  • Vrsti uloška
  • Količini veziva
  • Debljini trake
  • Kvalitetu veziva (plastomerni,elastomerni  bitumen )
  • Nameni  ( sekundarna hidroizolacija, hidroizolacija temelja,hidroizolacija ravnih krovova, parna brana, hidroizolacija mostova)
  • Načinu primene ( trake za lepljenje sa vrućim bitumenom,trake za varenje, samolepljive trake)

4. Koji vrste nosača (uložaka) postoje kod bitumenskih traka?

Postoje bitumenske trake koje u svojoj strukturi imaju sledeće vrste uložaka: karton, stakleni voal (V), tkanina (T) , poliesterski filc (P), aluminijumska folija (AL). U zavisnosti od namene bira se i traka sa određenom vrstom uloška. Npr: kod parne brane koriste se uvek trake sa aluminijumskom folijom.

5. Da li je stakleni voal kvalitetniji uložak od poliesterskog filca?

Ne, stakleni voal nije kvalitetniji uložak u odnosu na poliesterski filc. Poliesterski filc se u odnosu i na stakleni voal i na taknaninu, ne cepa, ne kida i ima mnogo duži vek trajanja.

6. Da li oznaka V – 4 označava traku debljine 4mm?

Ne. Pre svega oznaka V označava da je u pitanju traka sa staklenim voalom. Broj4 ukazuje na količinu veziva koju ta traka ima ali nikako debljinu trake.

7. Na koji način se pravilno transportuju trake?

Bitumenske trake uvek treba transportovati u vertikalnom položaju, nikako horizontalno. Ukoliko se transportuju u horizontalnom položaju mogu se slepiti i na taj način nisu adekvatne za dalju ugradnju.

8. Koja je osnovna razlika između Kondora i Kondorina?

Kondor je:

  • Plastomer bitumenska traka (sa APP dodacima)
  • Ima veću količinu bitumena modifikovanog APP-om
  • Veća debljina trake u odnosu na Kondorin
  • Temperaturna postojanost od -5˚C do 120˚C
  • Uložak stakleni voal, poliesterski filc i staklena tkanina
  • Primena: upotrebljava se prvenstveno u nadzemnim  hidroizolacionim sistemima gde su povećani zahtevi postojanosti na visokim i niskim temperaturama. Koristi se  i u podzemnim hidroizolacionim sistemima protiv vlage i vode pod pritiskom.

Dok je Kondorin:

  • Plastomer bitumenska traka
  • Uložak stakleni voal ili poliesterski filc
  • Temperaturna postojanost od 0˚C do 100˚C
  • Primena:  za manje zahtevne, jedno ili višeslojne, hidroizolacijevertikalnih i horizontalnih podzemnih delova objekta protiv vlage i vode koja nije pod pritiskom.